Michal Kaňka - Cello

Domů

Kritiky

Vyšlo v: Praha

Autor: Eva Suranova

Datum vydání: 29.4.2010

Stáhnout soubor

Vyšlo v: Le Mond de la Music

Autor: Patrick Szersnovicz

Datum vydání: 1.6.2009

Stáhnout soubor

Vyšlo v: The Strad

Autor: Tully Potter

Datum vydání: 1.11.2008

Praga Digitals PRD/DSD 250 249 Dohnanyi Cello Sonata in B flat minor op. 8. Superb partnership between Michal Kanka and Jaromir Klepac. The composer makes it difficult for the players by not differentiating his first two movements enough, but they surmount every difficulty and Kanka´s phrasing is often delightful.


Vyšlo v: Ensemble

Autor: Robert Nemecek

Datum vydání: 1.8.2008

Prachtvoll und subtil. French romantic cello sonatas CD Praga Digitals PRD 250 245. Inter­pretation *****. …….Prachtvoll ist auch die Aufnahme von Michal Kanka und Ivan Klansky, und dies nicht zuletzt wegen der reich differenzierten, vom mí¼rrischen Brummen bis zo orchestral reichenden Klangentfaltung, die die beiden Meisterinterpreten zugleich intelligent zu gestalten vermí¶gen. Da die Instrumente auch akustisch bestens zur Geltung kommen, erwartet den Hí¶rer ein kammermusikaliches Erlebnis, das die Bewertung extraordinaire verdient.


Vyšlo v: Coburger Tageblatt

Autor: Ch. Weber

Datum vydání: 13.12.2007

Der Prager Cellist Michal Kanka Mit í¼berlegener Finger- und Bogentechnik, geschmeidigen Saitení¼bergí¤ngen, groíŸem pastosen Ton und sensibler, wenn notwendig auch energischer Gestaltung zauberte er die drei musikantischen Sí¤tze aus seinem noblen Instrument….César Franck….mit noblem, strahlenden Ton, nachtwandlerischer Sicherheit auf dem Griffbrett und intensiver Gestaltung lieíŸ Michal Kanka das blí¼hende Melos des genialen Werks ebenso zur Geltung kommen wie die leidenschaftlichen Passagen im 2. Satz. Das expressive Rezitativo und das bewegte kanonische Finale wurden ebenso eindrucksvoll gestaltet.

Besser kann man's kaum machen!


Vyšlo v: Strings

Autor: Laurence Vittes

Datum vydání: 1.10.2005

Kanka has a lovely, sweet tone with a seductive, tawny texture. He uses portamento sparingly but to good effect, sports plenty of technical chops, and has an obvious understanding of Baroque conventions of pace and shaping. The results are majestic, eloquent performances that make it clear that the concertos are first-cass and not just Haydn-ish curiosities. Not to mention that the lyrlical swing with which Kanka ends the first phrase of the last movement of the D-major concerto is one of the great moments in recent recorded cello literature.


Vyšlo v: Harnonie

Autor: Eva Ví­tová

Datum vydání: 8.3.2005

Recitál Michala Kaňky Program koncertu violoncellisty Michala Kaňky a klavíristky Rumi Itoh (15. 12.) byl obsáhlý a průkazný: Hummel: Variace D dur, Dvořák: Rondo g moll, Fauré: Elegie, Popper: Koncertní etuda Spinnlied a Rachmaninov: Sonáta g moll; průkazný v tom, že si jej může zvolit pouze technicky zdatný a emocionálně bohatý umělec. Od první skladby – Hummelových Variací – to Michal Kaňka potvrzoval velmi intenzivně. Jeho technika je brilantní, samozřejmá a lehká. Dvořákovo proslavené Rondo mělo impulzivnost a širokodechost, výrazný emocionální vklad a tón, kterému byla komorní Sukova síň pražského Rudolfina malá. Elegie Gabriela Fauré ukázala krajní meze umělcovy intenzivní emocionality, která však nepřetéká, ale plyne k posluchači se zvukovou bohatostí. Popperova Etuda jen nádavkem připomněla, že sólistovi není cizí ani ekvilibristická struna paganiniovského typu, zhostil se jí s patřičným exhibicionismem. Už tato polovina koncertu poukázala na všechny dimenze Kaňkovy hry a potvrdila rovněž skvělou souhru s Japonkou Rumi Itoh. Ta se zcela přizpůsobila intenzitě zvuku violoncellistova nástroje a emocionálně vzepjaté interpretaci a byla součástí opravdového dua; koncert navíc završoval podzimní evropské turné obou sólistů, což bylo znát na virtuózní rozehranosti dvojice. Rozlehlá Rachmaninova Sonáta se ukázala jako dílo opakující vše, co jsme dosud slyšeli, nikoli pro jednotvárnost interpretace, ale pro charakter skladby samé. Michal Kaňka je ve vynikající formě a velmi blízek zenitu svých interpretačních schopností. Jeho koncert by byl ozdobou lecjakého festivalu a zasloužil by si velký sál.


Vyšlo v: wish

Autor: review

Datum vydání: 11.1.2005

Haydn: Cello Concertos, etc / Kanka, Prague CO 1 Super Audio CD / Praga / 2005–01–11 Works: Franz Joseph Haydn: Concerto for Cello no 1 in C major, H 7b no 1; Symphony no 22 in E flat major, H 1 no 22 „Philosopher“; Concerto for Cello no 2 in D major, Op. 101/H 7b no 2 Performers: Kanka, Michal Ensemble: Prague Chamber Orchestra

Michal Kanka fully captures the post-baroque viruoso style of the first and the pre-romantic overtones of the second concerto. As an interlude, the Prague Chamber Orchestra…continue… This is a hybrid Super Audio CD playable on both regular and Super Audio CD players