Michal Kaňka - Cello

Home

Reviews

Published in: the Strad

Author: J. Talbot

Published date: 28.5.2010

Download file

Published in: Praha

Author: Eva Suranova

Published date: 29.4.2010

Download file

Published in: Le Mond de la Music

Author: Patrick Szersnovicz

Published date: 1.6.2009

Download file

Published in: The Strad

Author: Tully Potter

Published date: 1.11.2008

Praga Digitals PRD/DSD 250 249 Dohnanyi Cello Sonata in B flat minor op. 8. Superb partnership between Michal Kanka and Jaromir Klepac. The composer makes it difficult for the players by not differentiating his first two movements enough, but they surmount every difficulty and Kanka´s phrasing is often delightful.


Published in: Ensemble

Author: Robert Nemecek

Published date: 1.8.2008

Prachtvoll und subtil. French romantic cello sonatas CD Praga Digitals PRD 250 245. Inter­pretation *****. …….Prachtvoll ist auch die Aufnahme von Michal Kanka und Ivan Klansky, und dies nicht zuletzt wegen der reich differenzierten, vom mí¼rrischen Brummen bis zo orchestral reichenden Klangentfaltung, die die beiden Meisterinterpreten zugleich intelligent zu gestalten vermí¶gen. Da die Instrumente auch akustisch bestens zur Geltung kommen, erwartet den Hí¶rer ein kammermusikaliches Erlebnis, das die Bewertung extraordinaire verdient.


Published in: Coburger Tageblatt

Author: Ch. Weber

Published date: 13.12.2007

Der Prager Cellist Michal Kanka Mit í¼berlegener Finger- und Bogentechnik, geschmeidigen Saitení¼bergí¤ngen, groíŸem pastosen Ton und sensibler, wenn notwendig auch energischer Gestaltung zauberte er die drei musikantischen Sí¤tze aus seinem noblen Instrument….César Franck….mit noblem, strahlenden Ton, nachtwandlerischer Sicherheit auf dem Griffbrett und intensiver Gestaltung lieíŸ Michal Kanka das blí¼hende Melos des genialen Werks ebenso zur Geltung kommen wie die leidenschaftlichen Passagen im 2. Satz. Das expressive Rezitativo und das bewegte kanonische Finale wurden ebenso eindrucksvoll gestaltet.

Besser kann man's kaum machen!


Published in: Strings

Author: Laurence Vittes

Published date: 1.10.2005

Kanka has a lovely, sweet tone with a seductive, tawny texture. He uses portamento sparingly but to good effect, sports plenty of technical chops, and has an obvious understanding of Baroque conventions of pace and shaping. The results are majestic, eloquent performances that make it clear that the concertos are first-cass and not just Haydn-ish curiosities. Not to mention that the lyrlical swing with which Kanka ends the first phrase of the last movement of the D-major concerto is one of the great moments in recent recorded cello literature.


Published in: Harnonie

Author: Eva Ví­tová

Published date: 8.3.2005

Recitál Michala Kaňky Program koncertu violoncellisty Michala Kaňky a klavíristky Rumi Itoh (15. 12.) byl obsáhlý a průkazný: Hummel: Variace D dur, Dvořák: Rondo g moll, Fauré: Elegie, Popper: Koncertní etuda Spinnlied a Rachmaninov: Sonáta g moll; průkazný v tom, že si jej může zvolit pouze technicky zdatný a emocionálně bohatý umělec. Od první skladby – Hummelových Variací – to Michal Kaňka potvrzoval velmi intenzivně. Jeho technika je brilantní, samozřejmá a lehká. Dvořákovo proslavené Rondo mělo impulzivnost a širokodechost, výrazný emocionální vklad a tón, kterému byla komorní Sukova síň pražského Rudolfina malá. Elegie Gabriela Fauré ukázala krajní meze umělcovy intenzivní emocionality, která však nepřetéká, ale plyne k posluchači se zvukovou bohatostí. Popperova Etuda jen nádavkem připomněla, že sólistovi není cizí ani ekvilibristická struna paganiniovského typu, zhostil se jí s patřičným exhibicionismem. Už tato polovina koncertu poukázala na všechny dimenze Kaňkovy hry a potvrdila rovněž skvělou souhru s Japonkou Rumi Itoh. Ta se zcela přizpůsobila intenzitě zvuku violoncellistova nástroje a emocionálně vzepjaté interpretaci a byla součástí opravdového dua; koncert navíc završoval podzimní evropské turné obou sólistů, což bylo znát na virtuózní rozehranosti dvojice. Rozlehlá Rachmaninova Sonáta se ukázala jako dílo opakující vše, co jsme dosud slyšeli, nikoli pro jednotvárnost interpretace, ale pro charakter skladby samé. Michal Kaňka je ve vynikající formě a velmi blízek zenitu svých interpretačních schopností. Jeho koncert by byl ozdobou lecjakého festivalu a zasloužil by si velký sál.